Мектеп асханасы, білім беру процесінің ажырамас бөлігі ретінде, оқушылардың физикалық және ақыл-ой денсаулығын сақтауға қажетті ресурстарды қамтамасыз ететін маңызды әлеуметтік және мәдени институт болып табылады. Ғылыми контексте мектеп асханасын зерттеу тамақтану, жұмыс ұйымдастыру, оқушылардың ас қабылдауының психологиялық және физиологиялық маңыздылығын қамтиды.
Мектеп асханасының негізгі міндеті — баланың дұрыс дамуын қамтамасыз ететін теңдестірілген тамақтанумен қамтамасыз ету, олардың белсенділігі мен жұмыс қабілетін қолдау болып табылады. Өнімдердің сапасы мен мәзірдің әртүрлілігі дұрыс рационы қамтамасыз етуде маңызды рөл атқаратыны атап өтуге болады. Ғылыми зерттеулер балалардың дұрыс тамақтануы оқудағы табысқа, эмоционалдық күйге және жалпы дамуға әсер ететінін көрсетеді.
Қазіргі зерттеулер мектептердегі тамақтануды ұйымдастыру мен әлеуметтік факторлар арасындағы байланысты ерекше назарға алады. Мектеп асханасы тек тамақтану орны ғана емес, сонымен қатар оқушылардың әлеуметтік интеграциясы мен олардың коммуникациялық өзара әрекеттесуінің элементі болып табылады. Тамақтанудың психологиясына қатысты сұрақтарға, балалардың тамақты қабылдауына, дәмдік қалауларына және мәзірді ұйымдастырудағы мәдени ерекшеліктерге ерекше көңіл бөлінеді.
Мектеп асханаларының жұмысын жақсарту мәселелері де ғылыми зерттеулердің нысаны болып табылады. Санитарлық-гигиеналық жағдайларды, сондай-ақ өнімдердің сапасын, олардың сақталуын және дайындалуын бақылау процестерін ескеру өте маңызды. Соңғы жылдары тамақтандыруды қамтамасыз ету процесіне заманауи технологияларды енгізуге, соның ішінде автоматтандыру мен экологиялық таза өнімдерді пайдалануға назар аударылуда.
Мектеп асханасы — оқушылардың физиологиялық қажеттіліктерін ғана емес, сондай-ақ әлеуметтік, психологиялық және мәдени аспектілерді ескеретін күрделі жүйе.